2009/11/05

شيرين ...ملكه الأحساس








العام الجديد
.


كل عام وانت حبيبي


كل عام وانت بخير


كل عام وانت نصيبي


مهما في الدنيا يصير










كل عام وانتي حياتي


كل عام وانتي هواي


احساسي انتي وساسي


دايم العمر معاك










انت السنة الا عشتها بعمري انا


و انت السنة الي فيها حسيت بهنا


يومي انا في غيبتِك عني سنة


انت انا و انا بدونك مين انا


كل الي راح من غيرك و كل السنين


كانت جراح و اليوم أفراح و حنين


انتي الحياة و انتي سنيني كلها


و الامنيات إلي عشتها عمري انا


يلا نطفي النور يلا ندخل في عام جديد


يا عساه العمر كله للفرح و الحب عيد







باسم الهوا و العمر و الحب الاكيد


خليك معي نفرح بكل عام جديد


مهما يكون شايل غرامك في العيون


عنك انا مستغني يالقلب الحنون


أحلى الليال تجمعنا في الفرحة سوا


لو في الخيال أحيا معك لحظة هوا


حبِك خيال يكبر و يكبر كل عام


اول غرام في عمرى هو مسك الختام


يلا نطفي النور يلا ندخل في عام جديد


يا عساه العمر كله لفرحة و الحب عيد


يلا نطفي النور يلا ندخل في عام جديد


يا عساها العمر كله لفرحة و الحب عيد






انت السنة الا عشتها بعمري انا


و انتِ حياتي كلها و انتِ الهنا


انت السنة الا عشتها بعمري


و انتِ حياتي كلها و انتِ الهنا


انت السنة الا عشتها بعمري انا


و انتِ حياتي اه يا حياتى


كـــلام










كلام


انتهينا خلاص .. ودع الاخلاص


كلام كان كله كدب .. صدقت وقلت احب


اتاريني بحب قلب .. غير قلب كل الناس


مش باين في العيون .. انك ممكن تخون


بتبان ليه حنون .. وانت مش حبيبي


وداه معناه الجنون .. هتموتني الضنون


ازاي قادر تكون .. حبيبي ومش حبيبي


حاولت اتبان ملاك .. لقيتك مش ملاك


شفت في حبك هلاك .. حرمني احن تاني


قلبي اللي احتار معاك .. اتخلص من هواك


حتى في لحظة لقاك .. هبقى قلب تاني


صعب اديك الامان .. من بعد قلبي ما هان


وخلاص آن الاوان .. انساك وتنساني


لسى هعيشلك كمان .. ونا عارفه مليش مكان


هواك ضامن زمان .. والحب والاماني





كنت عارفه


كنت عارفه انك هتبعد .. كنت عارفه انك اناني


كنت بضحك على نفسي .. يمكن القا فيك فرحت زماني


**


مابقلش قلبك بعني ليه .. ما بقلش ليه خدعتني


بقول لقلبي رحت ليه .. لقلب عمره ما حبني


**


كنت عارفه


**


من البديه كنت حاسه .. ان قلبك مش معايه


من البدايه كنت بعمل نفسي .. مش فاهمه الحكايه


**


من البدايه كان غرامي .. كذبه حلوه من البدايه


كنت دايما بجري وأهرب من النهايه


وأهي دي النهايه .



بتــوحـشــني







بتوحشــني ونا وياك .. بتوحشــني وكل يوم بشوفه معاك


بيوحشــني


وكل ثانيه مش وياك بتدبحني .. وكل ليله بعيشها معاك


**


تفرحني تخوفني وتجرحني واخاف بكره يفوت عمري


وانا لسى بتوحشــني


بتوعدني مفيش بكره .. مفيش بعدوه .. مفيش ولا لحظه من غيرك


ترجع تاني تتأخر وتوحشــني .. واعمل ايه مليش غيرك بيوحشــني


بترسملي حجات أكتر.. واعود اكبر والقى نفسي من غيرك


وتبنيلي امل تاني .. واعيش تاني اعيش بعذابي من غيرك


**


ونا وياك .. بتوحشــني وكل يوم بشوفه معاك


بوحشــني


وكل ثانيه مش وياك بتدبحني .. وكل ليله بعيشها معاك


**


تفرحني تخوفني وتجرحني واخاف بكره يفوت عمري


وانا لسى بتوحشــني


***





أيـــة أيـــة



لما انت قادر على البعاد قربت ليه يا حبيبي


من بعد شوقي في قلبي ما زاد بتسبني ليه يا حبيبي






أيه أيه ونا يعني غصبت عليك


أيه أيه مانت اللي شغلتني بيك


ليه ليه قلبك مغرور عايش في الدور وملوش ولا غالي عليه






ولا عمري جيت لك انت اللي جيتني انت ناديتني انت


شدتني ليك وقلت اشتريك لقيتك انت بايعني انت


ضيعت في وقتك وفي وقتي واهو جاي دلوقتي خلاص وقتي


بتقولي نسيت






أيه أيه ونا يعني غصبت عليك


أيه أيه مانت اللي شغلتني بيك


ليه ليه قلبك مغرور عايش في الدور وملوش ولا غالي عليه






وكفايه مره قلبك خدعني ارجع لالالا ابدا لالالا


ايياك فاكرني لو يوم تبعني هندم لالالا اندم وحدك


ضيعت في وقتك وفي وقتي واهو جاي دلوقتي خلاص وقتي


بتقولي نسيت






أيه أيه ونا يعني غصبت عليك


أيه أيه مانت اللي شغلتني بيك


ليه ليه قلبك مغرور عايش في الدور وملوش ولا غالي عليه






باحبك قوي








باحبك قوي باحبك لدرجه خلت مشاعرك وقلبك قوي


باحبك قوي , دي غلطة حياتي بإيدي هتخلص قريب قوي


* *


أكيد من عذابي هامل .. أكيد حبي ليك هيقل


ويوم ماقدر ابعد عنك .. انا هابعد قوي .. باحبك قوي


* *


أنا عايشه مره وحده زي اي واحده .. نفسي أحس بأمان


ما أبنيش احلام في بالي تكسرها الليالي


وأبكي على حب كان


* *


مادام مش قريب وما بقتش طيب أكيد من عذابي هامل


أنا هانساك لوحدي بكره وهتبقى في عمري ذذكرى


هتمر مع السنين هاتروح زي اللي راحوا مين يستحمل


جراحه وعاش على طول حزين


* *


مدام مش قريب ومابقتش طيب أكيد من عذابي هامل






..



بلادي بلادي يا ام البلاد ..


بلادي بلادي يا عشق الفؤاد ..






**






يا ارضي وجذوري يا عشقي وبحوري .. يا عايشه بهمي يا ابويه وامي


..


هواكي في دمي بيجري يا مصر


..


هنفضل ولادك .. شهادك ملادك .. غرامك سلحنا طموحيك طمحنا


..


قلوبنا وروحنا فداكي يا قدس


..


حبيبتي امريني الملم سنيني اشارك وجودك وازود ورودك


..


فدائي في جنوديك شهيد ابن مصر


..


وديني وربي لكبر واربي واعلم ولادي حنيني لبلادي


..


واموت قلبي راضي عليكي يا مصر






**






بلادي بلادي يا ام البلاد ..


بلادي بلادي يا عشق الفؤاد ..


..






ما بتفرحش






..


مابتفرحش غير لفرحك .. ما بتحزنش غير جرحك .. ما بتتعبش غير لصاحك






انت عايش ليك وبـــــــــــــس






اه لو ابقى زيك انت .. اعرف افرح وابكي امتى .. كنت عمري ماحبك انت






يعني عمري ماكنت احــــس






انت ايه بتحب ليه والحب عندك مايساويش


انت ايه قلبك ده ايه بيدق بس عشان تعيش






الحياة عندك مراحل .. اللي جاي زي اللي راحل .. تمشي ليه لو لسه فاضل






حد تاني ماتجرحــــوش






بس وحيات حبي ليك .. عمري تاني ما هبقى ليك .. كل يوم فكرني بيك






اه ياريتني ما عشتهوش






انت ايه بتحب ليه والحب عندك مايساويش


انت ايه قلبك ده ايه بيدق بس عشان تعيش






هيا دي بداية النهايه .. هرمي كل ماضيك ورايا .. مش هتفرق يوم معايا






مهما حبيبي ايه






واللي قلته عليك وعته .. هوا ده اللي يادوب عرفته ... واللي مش عارفها هسيبه






حد غيري يقول عليه






انت ايه بتحب ليه والحب عندك مايساويش


انت ايه قلبك ده ايه بيدق بس عشان تعيش


عايزة ألملم قلبي وأحضن نفسي وأمشي بعيد



وعايزه أطيب جرحي أيوه هطيب جرحي أكيد


عايزه حبك يبعد عني


عايزه جرحك يخرج مني


لازم أعلم قلبي أنا يقسى


ولازم ينسى ولازم اعيش






كنت بعيشلك كل سنيني


قلت زماني هاعيشو معاك


كنت بحبك اوي يا حبيبي


لما بتبعد بستناك


كنت بحس معاك حاجه تانيه


كنت في عيني كل الدنيا


لازم اعلم قلبي انه يقسى ولازم ينسى


ولازم أعيش...


ليست هناك تعليقات: